Film inspiruje do zachowań proekologicznych – dbałości o naturę, życie w zgodzie z cyklem przyrody. Prezentuje nie tylko ciekawą praktykę nauki poprzez doświadczenie, ale uświadamia także cykl życia, potrzebę poszanowania przyrody, podkreśla rolę wspólnego działania. Dzieci uczą się uprawy roślin od dorosłych, poznają prawa natury oraz zależności świata roślin, owadów i zwierząt. Poznają wartość uprawy ekologicznej oraz smak warzyw, które same wyhodowały, z zaciekawieniem podejmują się pracy ogrodnika i są zachwycone rezultatem swojej aktywności. W filmie ukazane są również bardzo ciekawe relacje między uczniami, a nauczycielami, którzy są empatyczni, skłonni do pomocy i z entuzjazmem odkrywają przed wychowankami świat przyrody.
Najprawdopodobniej dzieci po obejrzeniu „Zielonej szkoły” będą miały ochotę zakładać swoje własne przydomowe lub szkolne ogródki. Film można wykorzystać nie tylko do rozwinięcia poruszanych zagadnień, ale i przeprowadzić zajęcia praktyczne, np. sadzenie roślin, budowę domów dla owadów.
Eksperci oceniający film: Iwona Bartnicka, Joanna Zabłocka-Skorek, Emilia Żuber
Jak uprawiać warzywa? Co jest dobrym sposobem na walkę z otyłością? Jak dbać o bioróżnorodność? Tego wszystkiego dzieci nauczą się w szkolnym ogrodzie! Wiele dzieci nie ma pojęcia, skąd pochodzi jedzenie na ich talerzach. Wszystkie zgodnie twierdzą, że ze sklepu. W Holandii od ponad 100 lat funkcjonuje system ogrodów szkolnych. Każdego roku szkoły podstawowe zabierają dzieci na pola, gdzie uczą je jak siać, uprawiać i gotować warzywa. Wyjście z klasy na łono natury uczy je czegoś ważnego - cyklu życia. Będą mogły pobrudzić ręce, buty oraz cieszyć się własnymi zbiorami.