Film w zabawny sposób przedstawia różnice pokoleniowe między współczesnymi nastolatkami a ich rodzicami. Zarzewiem konfliktów są tu smartfony i media społecznościowe, które nastolatkom zastąpiły realne życie. Różnice w postrzeganiu świata przez pokolenie dorosłych i młodzieży prowadzą do wojny medialnej rodzice kontra influencerzy. Jesteśmy świadkami argumentacji obu stron. W opozycji stają: książka kontra nowe słuchawki, bezpośrednie relacje międzyludzkie kontra obecność w sieci, umiejętność formułowania zdań kontra krótka informacja. Obydwie strony mają możliwość wypowiedzenia swoich racji, przekonania siebie nawzajem. W ten sposób dochodzi do ważnej międzypokoleniowej rozmowy, rozmowy pełnej akceptacji i otwartości na drugą osobę, chęć jej zrozumienia i znalezienia rozwiązania konfliktowej sytuacji. Film pokazuje mechanizmy działania mediów społecznościowych, tłumacząc dlaczego są przestrzenią pełną pokus dla młodych ludzi. Pojawia się też wątek hejtu i recepta jak sobie z nim radzić. Całość podana jest w ciekawej dla młodych formie, z dużą dawką humoru. Po raz kolejny przekonujemy się, że nie mamy prawa osądzania bez poznania racji drugiej strony i o tym, że trzeba starać się zrozumieć swoje światy. Spotkać się wpół międzypokoleniowej drogi i czerpać od siebie jak najwięcej. Zarówno jedna jak i druga strona. Film inspiruje do dyskusji o roli mediów społecznościowych we współczesnym świecie, o wadach i zaletach cyfryzacji życia, o relacjach między rodzicami i dziećmi i o tym, czy świat wirtualny może w przyszłości całkiem zastąpić świat realny.
Film oceniało 4. ekspertów ZEF. Eksperci rekomendujący film: Iwona Kwincińska, Agnieszka Piotrowska-Prażuch, Emilia Żuber, Jarosław Skulski |
rozmowy bohaterów nt. seksualności, nieheteronormatywności, płynności seksualnej
Jakim wyzwaniem jest dziś bycie samotnym ojcem nastolatki? Paolo -nauczyciel filozofii, wdowiec - samotnie wychowuje córkę o francuskim imieniu Simone i ma z nią bardzo dobrą relację. Jednak, wraz z wejściem dziewczynki w wiek nastoletni, idylla dobiega końca. Jak każdy nastolatek, Simone wpada w sidła smartfona. Dość szybko dojrzewa w niej pragnienie zostania influencerką, jak jej idolka Ele-O-Nora - a to kategoria ludzi, których jej ojciec nie znosi. By naprawić swoje relacje z córką, Paolo rozpoczyna kampanię przeciwko mediom społecznościowym. Pomaga mu sama Simone, która staje się jego internetową menadżerką. Niespodziewana sława zrobi z niego, wbrew jego woli, influencera, dzięki czemu odkryje, że media społecznościowe, nawet jeśli należy się z nimi obchodzić ostrożnie, mogą otworzyć nowe możliwości.