Przejdź do sekcji:
Zobacz profil na platformie Facebook Zobacz profil na platformie Instagram Zobacz profil na platformie Youtube Zobacz profil na platformie TikTok

C'mon C'mon

Potencjał edukacyjny 8 z 10 gwiazdek
8 / 10
Atrakcyjność dla widza 8 z 10 gwiazdek
8 / 10

Rekomendacja ZEF

C'mon C'mon idealnie rozwija Korczakowską myśl, że „nie ma dzieci, są ludzie.” Pokazuje, że kontakt z dzieckiem, otworzenie się na nie, daje możliwość przejścia na kolejny poziom rozwoju osobistego. 

Film w interesujący sposób przedstawia kwestie relacji rodzinnych, zwłaszcza w odniesieniu do relacji dorosły-dziecko. Zwraca uwagę na traktowanie dziecka jako niezależnego bytu w procesie wychowawczym oraz rolę akceptacji i empatii w kontaktach międzyludzkich. Podkreśla potrzebę mówienia o emocjach i słuchania drugiego człowieka.

Jakość tego filmu jest bezsporna. Myślący dorosły nie będzie mógł już spojrzeć na swoje relacje z młodym pokoleniem przez pryzmat posłuszeństwa, własności. Dla młodego człowieka - z kolei - może być wskazówką,  jakim dorosłym chce być w przyszłości, a nawet wesprzeć autorefleksję nad kondycją jego relacji z dorosłymi tu i teraz. 

Zwracając uwagę na potencjał wychowawczy filmu, warto podkreślić, że dla widza dorosłego jest próbą konfrontacji z własnymi doświadczeniami,  nie tylko związanymi z relacjami, ale również z rodzicielstwem oraz definicją rodziny. Można powiązać go z działaniami filmoterapeutycznymi, bowiem odwołuje się do budowania samoświadomości, poszukiwania równowagi życiowej, nazywania potrzeb i emocji. Uczy młodego i dorosłego widza uważności w patrzeniu na świat i drugiego człowieka. Również pod kątem użytych środków wyrazu i ich spójności z opowiadaną historią, film daje szansę ciekawej analizy filmoznawczej. Zastosowane środki ukazują miejsce człowieka w przestrzeni wielkomiejskiej, często jego samotność, wyobcowanie i zagubienie.

Eksperci oceniający film: Iwona Bartnicka, Justyna Sieradzka-Bizoń, Jarosław Skulski, Anna Stadnik-Wójtowicz

CmonCmon_plakatPL_HQ

Ocena natężenia treści spornych: brak

Pomimo braku treści problematycznych tytuł ten nie będzie raczej łatwy w odbiorze dla młodego widza. Nie jest to film dla dzieci, ani o dziecku, tylko o dorosłym mężczyźnie i jego relacji z dzieckiem jako kolejną fazą samorozwoju. 

Warto przed seansem wprowadzić młodych widzów w zagadnienia, związane z językiem i strukturą filmu (czarno – biały film, lokacje) lub filozofią (czym jest dla dorosłego relacja z dziećmi / nowymi pokoleniami; jakim chcę być dorosłym dla dzieci w przyszłości) .

Metryka filmu

Opis filmu

Nowojorski singiel, uroczy, ciepły dziennikarz radiowy przemierza Amerykę z mikrofonem, pytając dzieciaki i młodzież o ich życie, marzenia, supermoce i plany na przyszłość. Po drodze reporter odwiedza mieszkającą w Los Angeles siostrę, z którą nie rozmawiał od lat. Okazuje się, że potrzebuje ona jego pomocy. Żeby wesprzeć ją w opiece nad dziewięcioletnim synkiem, Johnny zabiera go ze sobą do Nowego Jorku. Wspólna podróż okaże się lekcją cierpliwości, odpowiedzialności i dorosłości, której dziennikarz dotąd unikał. Pozwoli mu także zrozumieć, że prawdziwe supermoce to te, którymi władają matki.

Kameralny, przepełniony czułością,  czarno-biały film Millsa  buduje mosty pomiędzy pokoleniami, dodaje otuchy i przykleja plastry na nasze najdotkliwsze rany. Jest najlepszą możliwą odpowiedzią na niepokój i niepewność naszych czasów. Uważny, ciepły, skupiony wokół najważniejszych relacji „C'mon C'mon" działa terapeutycznie: uczy wzajemnej troski, okazywania emocji, zszywania naderwanych więzi. Dowodzi też, że najmłodsze pokolenie, które tak chętnie oskarżamy o egoizm, ma nam do zaoferowania o wiele więcej, niż sądzimy. Wystarczy tylko tych dzieciaków uważnie posłuchać. To one są przyszłością.

Zobacz inne filmy

Pokaż inne filmy

Partnerzy i instytucje wspierające ZEF

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich, zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.